مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازدید از 12 موزه‌ استان به مناسبت روز جهانی موزه، امروز رایگان است.
کد خبر: ۴۲۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 18 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،جلیل بالایی ، اظهار داشت: روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت‌ماه، در قطعنامه شماره پنج دوازدهمین مجمع عمومی کمیته بین‌المللی موزه‌ها‌(ICOM) که در 28 مه 1977 میلادی در مسکو منتشر شد، به‌ عنوان روز جهانی موزه‌ها نامگذاری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از آن سال به بعد در روز جهانی موزه در همه کشورهای عضو، مراسم‌هایی برگزار می‌شود، گفت: هر ساله در روز جهانی موزه‌ها به منظور ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌های کشور، به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی موزه‌ها را بیان کننده تمدن و فرهنگ غنی کشورها دانست و اضافه کرد: 12 موزه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد که همواره از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در استان محسوب می‌شوند.

به گفته بالایی، موزه پوشاک و مردم‌شناسی کرمانشاه واقع در تکیه معاون‌الملک؛ موزه پارینه سنگی، خط و کتابت در تکیه بیگلربیگی؛ موزه صنایع‌دستی در معاونت صنایع‌دستی کرمانشاه، موزه باستان‌شناسی در اسلام‌آبادغرب؛ موزه‌های مردم‌شناسی در شهرستان‌های کنگاور،  قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سنقر، پاوه و صحنه از جمله موزه‌های فعال استان هستند.

این مسؤول به نامگذاری هفته میراث‌فرهنگی از 25 تا 31 اردیبهشت‌ماه نیز اشاره و تصریح کرد: استفاده از قابلیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه می‌تواند زمینه اشتغال پایدار و توسعه را برای مردم منطقه فراهم کند.

وی با اشاره به صادرات بیش از 18 میلیون دلار صنایع‌دستی استان در سال گذشته، اضافه کرد: قرار است صادرات در بخش صنایع‌دستی استان در سال‌جاری به بیش از 30 میلیون دلار افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار